Equips i sponsors

 

                                            De Vlaeminck amb el mític mallot del Brooklyn


Perquè si, el Brooklyn era una marca de xiclets i el Molteni d'embotits. No sempre els més grans han estat patrocinats per multinacionals o grans firmes.

Com és natural han predominat els fabricants de bicicletes o dels seus components. El Alcyon i el Atala van ser els dos primers grans equips de la història del ciclisme, aglutinant a les grans figures de principis del segle XX, i noms com Bianchi, Gitane, Mercier, Orbea, Campagnolo han esponsoritzat durant moltes èpoques a bons equips, i també es van unir marques d'automoció (Peugeot(*), Ford, Renault, Fiat...). Però el ventall d'anunciants és curiós: refrescs i begudes (Kas, Vini Caldirola, Buckler, La Casera...); jocs d'atzar (Lotto, La Française del Jeux); fundacions (ONCE, Amore e Vita); països o regions (UAEmirates, Astana, Euskadi, Flandria), etc.

I altres punts que fa falta buscar-los per a saber que producte venien: Castorama, Dormilón, Alfa Lum, Ti-Raleig, Gewiss... empreses que han sostingut al nostre esport
(*) Peugeot, en principi fabricava bicicletes, els cotxes arribarien després

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Guanyadors fora dels palmarés

La reencarnació de Coppi va ser fugaç.

El fi de la tirania